Tak je tomu již několik dní, co tu máme víceméně poslední a finální podobu nových pravidel 2. edice hry Malifaux.
Dovolil bych si takové shrnutí, co se změnilo a jak to bude vypadat.
V nové edici je POVOLENO si vše měřit kdykoliv během hry. Tedy stejný systém jako má třeba Warhammer Fantasy Battles. Obrovská změna oproti minulé edici Malifaux, kdy se měřit nesmělo.
2) Soulstones ve hře
Jak již víte, soulstone pool se zmenšil z původního maxima 8 na pouhých 7 .
Soulstones lze použít na REFLIP iniciativy, jako tomu bylo doposud. Dále na preventing flip.
Nově však můžete soulstone použít při lízání karet. Kdy si za jeden utracený soulstone líznete 2 karty navíc!
Dále za soulstone získáte pozitivní flip (ne že přilíznete kartu jako doposud) či na defence získáte pozitivní flip a protivník získá negativní flip na zranění (damage flip).
A poslední novinkou je, že za soulstone si přidáte znak jaký chcete (tedy třeba Masku abyste si splnili trigger apod.).
Soulstones se používají PŘED líznutím tedy flipem karty.
Zmizela možnost Healing flipu za soulstone.
3) Duel mezi friendly modely
V nové edici, budou-li v duelu dva vaše modely, tak můžete před líznutím říct, že obránce prohrál. Tedy za něj NEBUDETE flipovat kartu.
4) Délka hry
Nově se hraje pouze na 5 kol, nikoliv 6 jako doposud. Zda bude hra pokračovat se určuje téměř obdobně jako v této edici. Jediná změna je, že flipuje hráč který vyhrál toto kolo iniciativu a ne ten komu hrál jako poslednímu model.
Navíc přibyla nová fáze, která je poslední v rámci každého kola. A to počítání vítězných bodů.
5) "Chain" aktivace
Tato novinka říká, že smíte aktivovat najednou MAXIMÁLNĚ 2 modely (díky Companion a podobně). Tedy odzvonilo aktivování celé rodiny Ortegovců.
6) General akce
Defensive stance. Smíte použít kolik akcí chcete (nulové se nepočítají). Za každou tuto akci MUSÍTE zahodit 1 kartu z ruky. A za každou akci získáte jeden pozitivní flip na Df.
Příklad: Použijete 2 akce a zahodíte 2 karty. Získáte Defensive Condition +2, které vám dává do ZAČÁTKU vaší další aktivace 2 pozitivní flipy na všechny Df duely.
Focus (1) je jedničkovou akcí. Získáte tuto condition do konce kola. Na začátku nějakého duelu modelu smíte tuto condition odstranit a získáte tak pozitivní flip na akci a následný damage flip. Lze použít třeba focus dvakrát abyste při další akci získali 2 pozitivní flipy.
Interact. Touto (1) akcí nově smíte položit jeden Scheme marker do base kontaktu s modelem co akci provádí. Avšak nesmí být do 4" od jiných přátelských scheme markerů. LZE ji také použít na odstranění všech nepřátelských Scheme markerů v base kontaktu s modelem.
7) Cover
Stále existují dva typy. Soft, který dává na střelecké útoky (s pistolkou) negativní flip na attack. A Hard cover, který poskytuje na střelecké útoky (s pistolkou) negativní flip na attack A negativní flip na damage.
8) Střelba do boje
Pokud střílíte do boje, změříte si kolik modelů je 2" od cíle. A to jsou možné cíle. Za každý takový model líznete kartu. Ten za který líznete nejnižší je cílem vaší střelby.
9) Poison a Burning
Poison se nově sčítá. Ne jako doposud, kdy se nahrazoval vyšším. A funguje tak, že na konci kola model VŽDY příjde o 1 život a odstraníte 1 z vašich poison tokenů.
Burning naopak říká, že dostanete tolik damage kolik je Burning tokenů a ty jsou pak odstraněny. Modely do 2" však mohou za (1) interact akci snížit počet Burning tokenů o 1.
10) Red Joker
Nově na damage flipnutý red joker neříká, že přilíznete další kartu na zranění. Nově funguje tak, že dává Severe zranění + Weak zranění. A proto se neflipuje nová karta.
Také fungují jinak Strategie a Schémata (proto Scheme marker). Navíc už typ modelů (living, construct atd.) nebude spjatý s pravidly. Je to pouze typ modelu, který má jediný efekt a to, že construct po smrti zanechá vždy 1 scrap marker a living/undead zanechá 1 corpse marker (Nezáleží na velikosti podstavce jako doposud, zanechá vždy 1). Je-li model obětován (sacrificed) tak nezanechá žádný marker!
Tak toto jsou nejmarkantnějších změny nové edice
Žádné komentáře:
Okomentovat