Tak se do éteru dostala beta verze nových pravidel, a pomalu se na internetu množí debaty a výkřiky o tom
jak je tenhle model teď super a jak je tenhle k prdu. Ovšem nejpodstatnější jsou změny v pravidlech samotných. Proto si myslím, že teprve po zjištění jak hra funguje se můžeme teprve pustit do hodnocení modelů.
Proto jsem se rozhodl, sesmolit změny oproti minulé edici. Vycházím ze shrnutí co se objevilo na stránkách Wyrdu a mého vlastního čtení pravidel.
0) Míchání balíčku
Stále smí protivník požádat o to aby zamíchal váš Fate Deck.
1) Délka hry, Deploy
Teď je hra pouze na 5 kol, nikoliv šest. S možností extra šestého kola. Zda bude určí flipnutím karty hráč který vyhrál iniciativu, nikoliv ten jehož model hrál jako poslední.
10 -20 SS - Shoot-Out (Henchman) - čas až 45 minut
21- 40 SS - Dust up! (Henchman/ Master) - čas 45 až 60 minut
41+ SS- Scrap (Master) - čas 60 až 90 minut
Deploy
- 1-7 - Klasický deploy 6".
- 8-10 - Rohy - 12" od rohu je deployment zóna (čtvrt kruh)
- 11-19 - Flank - Elko v rohu. 18" od rohu podél hran. Kolmo k hraně 9".
- Black/Red Joker - Deployment zóna 12".
2) Sestavení gangu
Existují nové typy modelů. Už není pouze Master, Henchman, Avatar, Minion a Totem.
Master/Avatar
- Smí použít až 3 UPGRADES (novinka, budu se ji věnovat níže). Avatar nemá žádný Upgrade.
- Pravidlo Use Soulstone (funguje jinak, o tom něco později)
- Má 3 AKCE v základu!
- Smí být nasazen pouze na hru NAD 21 SS!
Henchman
- Smí použít až 2 UPGRADES.
- Pravidlo Use Soulstone.
- Má 2 akce.
- Bere se jako Leader gangu (pokud nehrajete Mastera) při hře až do 40 SS. Je-li Leader je ZDARMA!
- Není omezeno kolik jich smíte hrát.
Enforcer
- Smí použít až 1 Upgrade..
- Má 2 akce.
- NENÍ nikdy Leader, NEMÁ pravidlo Use Soulstone.
Minion
- Žádný Upgrade, NEMÁ pravidlo Use Soulstone, NENÍ nikdy Leader.
- Má 2 akce.
Peon
- Žádný Upgrade, NEMÁ pravidlo Use Soulstone, NENÍ nikdy Leader.
- Má 2 akce.
- NEUMÍRÁ když zemře Master!
3) Měření, Kolo
Měření - Teď si smíte během hry cokoliv změřit (viz. WFB třeba).
Kolo
1. Líznutí (stejné jako doposud. Nejprve zamíchat balík, zahodit karty z ruky co nechci a líznout).
2. Flip na iniciativu.
3. Aktivace jednotlivých modelů.
4. Konec kola. (Vyřešení Conditions jako Poison, Burning. Poté zjištění VP).
4) Strategie a Schémata
A) Strategie - vybíráte náhodně pomocí flipnutí karty. Jsou však všechny SDÍLENÉ!!! Nesmíte získat víc jak 4 VP.
- Je základních pět strategií. Vybíráte dle znaku, ne dle hodnoty jako tomu bylo doposud.
Beran - Turf War
Vrány - Reckoning
Maska - Reconnoiter
Kniha - Squaters Rights
Jokers - Stake a Claim
Turf War
- Na středu stolu je Marker.
- Každé kolo mimo prvního získáte 1 VP (Victory Point) máte-li do 6" od Markeru 2 a více non-Peon modelů.
Reckoning
- Počítá se každé kolo mimo prvního. Získáte 1 VP pokud jste v tomto kole zabili 2 a více nepřátelských modelů.
- Pokud protivník nemá žádné modely na stole, získáváte 1 VP za toto kolo.
- Za kolo smíte získat maximálně 1 VP.
Recconoiter
- Rozdělte stůl na 4 čtvrtiny 18" x 18".
- Každé mimo prvního kola, získáte 1 VP držíte-li alespoň 2 čtvrtiny.
- Čtvrtinu držíte, máte-li v ní více modelů než protivník. Počítají se pouze non-Peon modely, které jsou dál než 6" od středu stolu.
Squaters Rights
- Dáte 5 Squat Markers (30mm) na Centerline stolu (liší se dle scénáře). Jeden z nich musí být na středu, další musí být 6" od jiných Squat Markers.
- Tyto markery může "kontrolovat" hráč 1 interact akcí svého modelu v base to base kontaktu s markerem. A počítá se pouze poslední model, který toto v tomto kole udělal.
- Na konci kola získáte 1 VP "kontrolujete-li" alespoň 2 markery.
Stake a Claim
- Model může udělat (2) Interact akci ke zničení všech Claim markerů do 6" od něj a položte 1 claim marker do base kontaktu s tímto modelem.
- Na konci každého kola kdy máte víc vašich Claim Markerů na protivníkově straně stolu než na vaší, získáte 1 VP.
B) Schémata - vybíráte náhodně. Jeden hráč flipne 2 karty. Můžete si vybrat dle znaku či čísla. Volba je na vás. Vyberete si 2 Schémata Nesmíte získat víc jak 3 VP za každé schéma.
Scheme markers a jejich umisťování či ničení.
Každý váš model smí učinit (1) Interact akci k položení Scheme markeru. Ten musí být v base kontaktu a alespoň 4" od jiného Scheme markeru. Smíte je pokládat i když nemáte žádné schéma na které jsou potřeba.
Každý váš model smí učinit (1) Interact akci ke zničení všech nepřátelských Schem markerů v base kontaktu.
Jedno co líznete, smíte si vybrat vždy - A Line in the Sand
Dvojice znaků/čísel - Distract
Beran - Bodyguard
Vrány - Assasinate
Kniha - Protect Territory
Maska- Breakthrough
1- Cursed Object
2- Frame for Murder
3- Outflank
4- Plant Evidence
5- Entourage
6- Vendetta
7- Plant Explosives
8- Make Them Suffer
9- Deliver a Message
10- Take Prisoner
11- Spring The Trap
12- Murder Protege
13- Power Ritual
A Line in the Sand
- Na konci hry, získá hráč 2 VP pokud má alespoň 4 Scheme Markers na Centerline.
- Pokud je úkol zveřejněn a máte alespoň 2 Scheme Markers na Centerline na konci hry, získáte 1 VP.
Distract
- Všechny vaše non-Peon modely mohou cílit protivníkovi non-Peon modely (1) Interact akcí. Ta dá protivníkovím modelům tuto Condition "Distracted" a (2) Interact akci, díky niž mohou tuto Condition odstranit (jinak nelze).
- Toto schéma je vždy nezveřejněné. Jakmile jeden váš model učiní (1) Interact akci, zveřejníte toto schéma.
- Na konci každého kola získáte 1 VP za každé 2 nepřátelské modely s Condition "Distracted"
Bodyguard
- Vyberete jednoho non-Leader henchmana nebo Enforcera. Pokud žádného nemáte, vyberete nejdražší model.
- Může být zveřejněno kdykoliv. Na konci každého kola mimo prvního, a je-li úkol zveřejněn, získáte 1 VP, je-li vámi vybraný model stále ve hře.
Assasinate
- Pokud je protivníkův Leader zabit nebo obětován, získáte 3 VP. Není žádný bonus je-li úkol zveřejněn.
Protect Territory
- Na konci hry získáte 1 VP za každý Scheme marker, který je alespoň 6" od vašeho Deploy a je-li do 2" jeden váš model. Pokud je je úkol zveřejněn a vy získáte alespoň 2 VP, získáte navíc i třetí.
Breakthrough
- Na konci hry získáte 1 VP za každý váš Scheme marker do 6" od nepřátelského Deploye. Pokud je je úkol zveřejněn a vy získáte alespoň 2 VP, získáte navíc i třetí.
Cursed Object
- Na konci každého kola, kdy odstraníte jeden váš Scheme marker do 1" od nepřátelského modelu získáte 1 VP.
- Toto schéma je vždy nezveřejněné. Jakmile získáte 1 VP, zveřejníte toto schéma.
Frame for Murder
- Vyberete jeden váš non-Peon model. je-li tento model zabit nepřátelským Leaderem, získáte 2 VP. Je-li splněno před 5. kolem, okamžitě ho ohlašte a získáte 3 VP.
Outflank
- Na konci hry získáte 1 VP za každý váš non-Peon model na Centerline a zároveň do 3" od místa, kde centerline protíná konec stolu. Splní-te li tuto podmínku na obou stranách stolu, získáte dohromady 2 VP.
- Je-li úkol zveřejněn získáte navíc 1 VP, pokud je alespoň jeden váš non-Peon do 3" od místa, kde centerline protíná konec stolu.
Plant Evidence
- Na konci hry získáte 1 VP za každý kus terénu na protivníkově straně stolu, se kterým je base to base kontaktu alespoň jeden váš Scheme marker.
- Pokud je úkol zveřejněn a vy získáte alespoň 2 VP, tak k nim získáte jeden (třetí) navíc.
Entourage
- Vyberte jednoho vašeho Mastera nebo Henchmana. Je-li na konci hry na protivníkově straně stolu získáte 1 VP. Je-li však v protivníkově Deployment zoně, získáte místo jednoho 2 VP.
- Je-li úkol zveřejněn získáte navíc 1 VP, pokud získate alespoň nějaký VP za toto schéma.
Vendetta
-Vyberte jeden váš non-Leader non-Peon model a jeden protivníkův model (dle stejných kritérií) se stejnou či větší bodovou hodnotou než má váš model. Je-li protivníkův model zabit protihráčem či vámi vybraným modelem získáte 2 VP.
- Je-li úkol zveřejněn získáte 3 VP místo 2 VP.
Plant Explosives
- Jednou za hru na konci kola smíte zveřejnit tento úkol. Získáte 1 VP za každý nepřátelský model do 3" od alespoň jednoho vašeho Scheme markeru. Poté odstraňte všechny své Scheme Markery, které jsou do 3" od nepřátelského modelu.
- Není nijak ohodnoceno, je-li úkol zveřejněn.
Make Them Suffer
- Nemá-li na konci hry protivník žádný Minion či Peon model ve hře, získáváte 2 VP.
- Je-li tento úkol na začátku hry zveřejněn získáváte 3 VP místo dvou.
Deliver a Message
- Vaše non-Leader modely mohou udělat (2) Interact akci, kterou smí zacílit nepřátelský Leader model s kterým jsou Engaged. Pak získáte 2 VP. Lze učinit pouze jednou za hru.
- Je-li tento úkol na začátku hry zveřejněn získáváte 3 VP místo dvou.
Take Prisoner
- Označte jeden non-Leader protivníkův model. Na konci hry, máte-li s tímto modele engaged alespoň jeden váš non-Peon model, získáte 1 VP.
- Pokud okolo vámi vybraného modelu není do 3" žádný nepřátelský model a vy máte alespoň jeden váš non-Peon model engaged s vašim cílem, získáte 3 VP místo jednoho.
- Není nijak ohodnoceno, je-li úkol zveřejněn.
Spring The Trap
- Jednou za hru, na konci kola můžete tento úkol oznámit. Získáte 1 VP za každý svůj Scheme marker do 4" od protivníkova Leadera. Poté všechny vaše Scheme markery do 4" od něj odstraňte.
- Stane-li se tak, když je protivníkův Leader na své straně stolu a vy získáte alespoň 1 VP, získáte jeden Vp navíc.
- Není nijak ohodnoceno, je-li úkol zveřejněn.
Murder Protege
- Označte si nejdražší protivníkův model. Je-li jich víc, zvolte si jednoho z nich. Je-li vámi vybraný model zabit nebo obětován před koncem hry, tak získáte 2 VP.
- Je-li tento úkol na začátku hry zveřejněn získáváte 3 VP místo dvou.
Power Ritual
- Na konci hry získáte 1 VP za každý váš Scheme marker, který je do 6" od rohu stolu.
- Není nijak ohodnoceno, je-li úkol zveřejněn.
5) Bury, Unbury
Bury - I když je model pohřben, nadále se ho týkají efekty na konci kola jako Poison, Burning. A modely se berou jako by NEBYLY ve hře ("in play"). Je-li model "pohřben" někde na stole, zůstává tam, ale bere se jako by byl mimo hru, nebrání LOS. Prostě jako by tam nebyl. Více na kartách jednotlivých modelů.
- Modely které jsou Bury na konci hry se pro potřeby schémat a scénářů berou jako mrtvé.
Unbury - Objeví se tam, kde byl pohřben. Pokud ještě nebyl na stole, objeví se v deployment zoně vlastníka modelu, který ho tam umístí.
6) Horror, Terryfying, Imunita
Horror - Novinka. Jde o test na Wp proti číslu. Prohraje-li, získá model Paralýzu! Platí i pro modely co jsou na ni imunní.
- Jakmile v tomto kole jednou složíte Horror duel , jste do konce kola imunní na tuto schopnost tohoto JEDNOHO modelu.
Terryfying - Opět test Wp oproti číslu. Ale je u něj vždy v závorce napsáno, kterých modelů se týká. Více je napsáno na kartě modelu. Výsledek však je stejný jako u Horror testu, tedy Paralýza. Platí i pro STŘELBU!
- Aktivuje se, když model vstoupí do range modelu s Terryfying či pokud ho cílí jakoukoliv akcí.
- Testuje se víckrát. Nestačí složit pouze jednou.
- Modely s Terryfying nejsou imunní na cizý Terryfying.
- Jakmile v tomto kole jednou složíte Horror duel , jste do konce kola imunní na tuto schopnost tohoto JEDNOHO modelu.
- Platí i pro STŘELBU!
Imunita znamená, že se nikdy nezúčastníte duelu. Tedy na vás neplatí.
7) Conditions (Paralýza, Poison, Slow, Fast, Defensive, Burning, Focused, Reaktivace)
Paralýza - Model nemá žádné akce (negeneruje je), nemá žádný dosah a nebere se jako Enganged. Na konci jeho aktivace je paralýza odstraněna.
Poison - Poison se sčítá (oproti nahrazení vyšší hodnotou nižší jako doposud). Model obdrží ve fázi Upkeep (konec kola) 1 damage, čemuž nelze nijak zabránit a sníží se hodnota Poison o 1. Je-li Poison 0, tak se dostraní.
Slow - Stále stejné. Ubere 1 akci při další aktivaci. Nuluje se s Fast.
Fast - Stále stejné. Přidá 1 akci při další aktivaci. Nuluje se se Slow.
Defensive - Lze získat pomocí Defensive Stance. Defensive +1 přidá (+) (= pozitivní flip) na všechny Df duely za každý Defensive stance.
Burning - Sčítá se jako u Poison. Model při Upkeep dostane tolik Dg, kolik je hodnota Burning a pak je Burning odstraněno.
- Modely do 2" od modelu s Burning mohou udělat (1) Interact akci a snížit hodnotu Burning o 1. Dosáhne-li nuly, je odstraněno.
Focused - Lze získat pomocí (1) Focuse Action. Získáte tím "Focused" : Odstraníte Focused a získáte (+) flip na Action duel A na Dg flip. Maximum je 3 Focused!
Reaktivace - Stejné jako dříve. Model hraje podruhé v tomto kole. Nelze víckrát jak jednou použít.
8) Blast, Summon, Sacrifice, Pulse, Aura
Blast - Stejné jako doposud.
Summon - Dosah je napsán u jednotlivých kouzel či akcí. Není tedy pevně daný jako doposud. navíc musí být vyvolány v LOS. Jinak funguje stejně jako doposud. Vyvolaný model získává Slow a nemá žádný Upgrade.
Sacrifice - Modely nezanechávají po sobě žádné Markery a NEberou se jako by byly zabity.
Pulse - Jako dříve.NEplatí na sesilatele.
Aura - Jako dříve. Novinkou je, že platí i na sesilatele.
9) Markers (Scrap, Corpse, Scheme)
- Modely se přes ně mohou pohybovat. Nebrání LOS. Nelze s nimi pohnout.
Scrap - Zanechávají ho po sobě modely se statem Construct. Vždy pouze 1, nezáleží na velikosti.
- Má-li model charakteristiku Construct a zároveň Living/Undead zanechá 1 Scrap a 1 Corpse.
Corpse - Zanechávají ho po sobě modely s charakteristikou Living nebo Undead. Vždy pouze 1, nezáleží na velikosti.
- Má-li model stat Living nebo Undead a zároveň Construct zanechá 1 Scrap a 1 Corpse.
Scheme - Modely je smí zanechat v base kontaktu, ale musí být alespoň 4" od jiného friendly Scheme Markeru. Modely mohou použít 1 interact akci na odstranění nepřátelského markeru.
10) Defensive stance, Bash, Pass, Interact, Healing, Drain Soul
Defensive stance - Mžete použít kolik akcí chcete. Nemusí být jako první. Přidá za každou akci jeden Defensive Condition.
Bash - Nyní již neexistuje.
Pass - Nyní již neexistuje.
Interact - Nelze použít, když je model Engaged s jiným nepřátelským modelem.
Healing - Nelze použít za soulstone jako dříve.
- Pouze má-li model napsáno na kartě, smí použít healing.
- Tento flip LZE CHEATOVA!
Drain soul - Již neexistuje.
11) Charakteristiky (Construct, Living, Undead, Mercenary, Rare, Totem)
Construct - Zanechávají po sobě 1 Scrap marker. Nic víc.
Living - Zanechávají po sobě 1Corpse marker. Nic víc.
Undead - Zanechávají po sobě 1Corpse marker. Nic víc.
Mercenary - Lze hrát AŽ 2 modely z cizí frakce s touto charakteristikou. Stojí však o 1 bod více.
Rare - Nelze hrát či vyvolat (summon) více modelů než je jejich hodnota Rare.
Totem - Smíte hrát POUZE 1 model s touto charakteristikou. Neumírá když zemře master.
12) Soulstone
- Maximum poolu je 7!!! Nikoliv 8 jako doposud.
- Neexistuje již Healování.
- Lze použít k reflipu na Iniciativu.
- Lze použít k flipu do ruky navíc při lízání karet na začátku kola. Líznete o 2 karty navíc.
- Lze použít Preventing Flipu (stejné jako doposud).
- Lze použít během duelu. A buď získáte (+) flip NEBO získáte znak dle vašeho výběru (Kniha, Beran, Maska či Vrány). Záleží na vás co si vyberete. Použijete-li Soulstone při Defense flip, získáte (+) flip a navíc získá protivník (-) flip na Dg.
- Smí je použít každý model ale pouze říká-li nějaký trigger, že model musí spálit 1 soulstone nebo se něco stane.
- Chcete-li použít Soulstone, musíte to nahlásit předtím, než flipnete kartu!!!
13) Jokers, Zaokrouhlování
Red Joker je stále 14 se znakem vašeho výběru.
- Líznete-li ho na Dg, má hodnotu Severe + Weak (nelížete další).
- Líznete-li ho v Opposed duelu, nesmí protivník Cheatovat!
Black Joker je stále 0 bez jakéhokoliv znaku.
- Přebíjí stále Red Jokera.
- Líznete-li Black Jokera, nelze cheatovat!
Zaokrouhlování je vždy nahoru. Tedy polovina z 5ti jsou 3.
14) Casting spells
- Není již hodnota Ca. Každý model má svou hodnotu pro každé kouzlo. Je napsáno na kartě každého modelu.
- Nemusíte při sesílání Cheatovat jako první!
15) Charge, Push
Charge - Nedává nyní pozitivní flip, ale přidává 1 útok navíc (akci na útok).
- Vždy musí končit tak, aby si model mohl "praštit". Jinak nadále platí, že lze chargeovat pouze přímo.
- Stojí 2 akce jako doposud.
Push - Musí být přímo k modelu. Nelze tedy obcházet a podobně.
- Nebere se jako Move!
- Neplatí Disangaging Strike! (Ten platí pouze na Walk akce!!!)
16) Trigger
- Jako dříve. Pouze musíte nahlásit hned po cheatování!
17) Dva friendly modely v duelu
- Cílíte- li svůj model, můžete před flipnutím jakékoliv karty říct, že model automaticky prohrál. Poté flipnete za model který cílil. Za cílený model již neflipujete. Nelze použít žádné obranné triggery cíleného modelu.
18) Cover
Soft Cover - Protivník má (-) flip na Attack
Hard Cover - Protivník má (-) flip na Attack a (-) flip na Dg.
19) Jak vypadá Duel
1. Vyhlášení použítí Soulstone
2. Flip karty a přidání znaku
3. Volba zda Cheatovat (vždy první cheatuje ten kdo prohrál)
4.Vyhlášení Triggeru.
20) Ml, Sl, Upgrades, Střelba do boje
Ml a Sh jsou útoky (Ml = Melee, Sh = Shooting). Stejné jako Cb.
Upgrades kupujete při sestavování gangu. Jejich cena je uvedena na kartě.
- Model nesmí mít více jak 1 Limited Upgrade.
- Model nesmí mít více Upgrade se stejným jménem.
- Nesmíte mít v gangu více Upgrade než je jejich hodnota Rare.
- Upgrades mají různé limity (vpravo dole), jako jméno či typ modelu které je mohou mít.
- Master smí mít 3 Upgrade.
- Henchman smí mít až 2 Upgrade.
- Enforcer smí mít pouze 1 Upgrade.
- Minion a další modely nesmí mí žádný Upgrade.
Střelba do boje - se počítá když je cílený model Engaged s nějakým jiným modelem, který je do 2" od cíle.
Poté se před čímkoliv náhodně určí cíl střelby jako doposud, že za každý model líznete kartu a ten s nižší hodnotou je cílem střelby.
NOVÉ ÚPRAVY pravidel, které jsou přeloženy výše jsou ZDE. Nové karty a pravidla ZDE.
jak je tenhle model teď super a jak je tenhle k prdu. Ovšem nejpodstatnější jsou změny v pravidlech samotných. Proto si myslím, že teprve po zjištění jak hra funguje se můžeme teprve pustit do hodnocení modelů.
Proto jsem se rozhodl, sesmolit změny oproti minulé edici. Vycházím ze shrnutí co se objevilo na stránkách Wyrdu a mého vlastního čtení pravidel.
0) Míchání balíčku
Stále smí protivník požádat o to aby zamíchal váš Fate Deck.
1) Délka hry, Deploy
Teď je hra pouze na 5 kol, nikoliv šest. S možností extra šestého kola. Zda bude určí flipnutím karty hráč který vyhrál iniciativu, nikoliv ten jehož model hrál jako poslední.
10 -20 SS - Shoot-Out (Henchman) - čas až 45 minut
21- 40 SS - Dust up! (Henchman/ Master) - čas 45 až 60 minut
41+ SS- Scrap (Master) - čas 60 až 90 minut
Deploy
- 1-7 - Klasický deploy 6".
- 8-10 - Rohy - 12" od rohu je deployment zóna (čtvrt kruh)
- 11-19 - Flank - Elko v rohu. 18" od rohu podél hran. Kolmo k hraně 9".
- Black/Red Joker - Deployment zóna 12".
2) Sestavení gangu
Existují nové typy modelů. Už není pouze Master, Henchman, Avatar, Minion a Totem.
Master/Avatar
- Smí použít až 3 UPGRADES (novinka, budu se ji věnovat níže). Avatar nemá žádný Upgrade.
- Pravidlo Use Soulstone (funguje jinak, o tom něco později)
- Má 3 AKCE v základu!
- Smí být nasazen pouze na hru NAD 21 SS!
Henchman
- Smí použít až 2 UPGRADES.
- Pravidlo Use Soulstone.
- Má 2 akce.
- Bere se jako Leader gangu (pokud nehrajete Mastera) při hře až do 40 SS. Je-li Leader je ZDARMA!
- Není omezeno kolik jich smíte hrát.
Enforcer
- Smí použít až 1 Upgrade..
- Má 2 akce.
- NENÍ nikdy Leader, NEMÁ pravidlo Use Soulstone.
Minion
- Žádný Upgrade, NEMÁ pravidlo Use Soulstone, NENÍ nikdy Leader.
- Má 2 akce.
Peon
- Žádný Upgrade, NEMÁ pravidlo Use Soulstone, NENÍ nikdy Leader.
- Má 2 akce.
- NEUMÍRÁ když zemře Master!
3) Měření, Kolo
Měření - Teď si smíte během hry cokoliv změřit (viz. WFB třeba).
Kolo
1. Líznutí (stejné jako doposud. Nejprve zamíchat balík, zahodit karty z ruky co nechci a líznout).
2. Flip na iniciativu.
3. Aktivace jednotlivých modelů.
4. Konec kola. (Vyřešení Conditions jako Poison, Burning. Poté zjištění VP).
4) Strategie a Schémata
A) Strategie - vybíráte náhodně pomocí flipnutí karty. Jsou však všechny SDÍLENÉ!!! Nesmíte získat víc jak 4 VP.
- Je základních pět strategií. Vybíráte dle znaku, ne dle hodnoty jako tomu bylo doposud.
Beran - Turf War
Vrány - Reckoning
Maska - Reconnoiter
Kniha - Squaters Rights
Jokers - Stake a Claim
Turf War
- Na středu stolu je Marker.
- Každé kolo mimo prvního získáte 1 VP (Victory Point) máte-li do 6" od Markeru 2 a více non-Peon modelů.
Reckoning
- Počítá se každé kolo mimo prvního. Získáte 1 VP pokud jste v tomto kole zabili 2 a více nepřátelských modelů.
- Pokud protivník nemá žádné modely na stole, získáváte 1 VP za toto kolo.
- Za kolo smíte získat maximálně 1 VP.
Recconoiter
- Rozdělte stůl na 4 čtvrtiny 18" x 18".
- Každé mimo prvního kola, získáte 1 VP držíte-li alespoň 2 čtvrtiny.
- Čtvrtinu držíte, máte-li v ní více modelů než protivník. Počítají se pouze non-Peon modely, které jsou dál než 6" od středu stolu.
Squaters Rights
- Dáte 5 Squat Markers (30mm) na Centerline stolu (liší se dle scénáře). Jeden z nich musí být na středu, další musí být 6" od jiných Squat Markers.
- Tyto markery může "kontrolovat" hráč 1 interact akcí svého modelu v base to base kontaktu s markerem. A počítá se pouze poslední model, který toto v tomto kole udělal.
- Na konci kola získáte 1 VP "kontrolujete-li" alespoň 2 markery.
Stake a Claim
- Model může udělat (2) Interact akci ke zničení všech Claim markerů do 6" od něj a položte 1 claim marker do base kontaktu s tímto modelem.
- Na konci každého kola kdy máte víc vašich Claim Markerů na protivníkově straně stolu než na vaší, získáte 1 VP.
B) Schémata - vybíráte náhodně. Jeden hráč flipne 2 karty. Můžete si vybrat dle znaku či čísla. Volba je na vás. Vyberete si 2 Schémata Nesmíte získat víc jak 3 VP za každé schéma.
Scheme markers a jejich umisťování či ničení.
Každý váš model smí učinit (1) Interact akci k položení Scheme markeru. Ten musí být v base kontaktu a alespoň 4" od jiného Scheme markeru. Smíte je pokládat i když nemáte žádné schéma na které jsou potřeba.
Každý váš model smí učinit (1) Interact akci ke zničení všech nepřátelských Schem markerů v base kontaktu.
Jedno co líznete, smíte si vybrat vždy - A Line in the Sand
Dvojice znaků/čísel - Distract
Beran - Bodyguard
Vrány - Assasinate
Kniha - Protect Territory
Maska- Breakthrough
1- Cursed Object
2- Frame for Murder
3- Outflank
4- Plant Evidence
5- Entourage
6- Vendetta
7- Plant Explosives
8- Make Them Suffer
9- Deliver a Message
10- Take Prisoner
11- Spring The Trap
12- Murder Protege
13- Power Ritual
A Line in the Sand
- Na konci hry, získá hráč 2 VP pokud má alespoň 4 Scheme Markers na Centerline.
- Pokud je úkol zveřejněn a máte alespoň 2 Scheme Markers na Centerline na konci hry, získáte 1 VP.
Distract
- Všechny vaše non-Peon modely mohou cílit protivníkovi non-Peon modely (1) Interact akcí. Ta dá protivníkovím modelům tuto Condition "Distracted" a (2) Interact akci, díky niž mohou tuto Condition odstranit (jinak nelze).
- Toto schéma je vždy nezveřejněné. Jakmile jeden váš model učiní (1) Interact akci, zveřejníte toto schéma.
- Na konci každého kola získáte 1 VP za každé 2 nepřátelské modely s Condition "Distracted"
Bodyguard
- Vyberete jednoho non-Leader henchmana nebo Enforcera. Pokud žádného nemáte, vyberete nejdražší model.
- Může být zveřejněno kdykoliv. Na konci každého kola mimo prvního, a je-li úkol zveřejněn, získáte 1 VP, je-li vámi vybraný model stále ve hře.
Assasinate
- Pokud je protivníkův Leader zabit nebo obětován, získáte 3 VP. Není žádný bonus je-li úkol zveřejněn.
Protect Territory
- Na konci hry získáte 1 VP za každý Scheme marker, který je alespoň 6" od vašeho Deploy a je-li do 2" jeden váš model. Pokud je je úkol zveřejněn a vy získáte alespoň 2 VP, získáte navíc i třetí.
Breakthrough
- Na konci hry získáte 1 VP za každý váš Scheme marker do 6" od nepřátelského Deploye. Pokud je je úkol zveřejněn a vy získáte alespoň 2 VP, získáte navíc i třetí.
Cursed Object
- Na konci každého kola, kdy odstraníte jeden váš Scheme marker do 1" od nepřátelského modelu získáte 1 VP.
- Toto schéma je vždy nezveřejněné. Jakmile získáte 1 VP, zveřejníte toto schéma.
Frame for Murder
- Vyberete jeden váš non-Peon model. je-li tento model zabit nepřátelským Leaderem, získáte 2 VP. Je-li splněno před 5. kolem, okamžitě ho ohlašte a získáte 3 VP.
Outflank
- Na konci hry získáte 1 VP za každý váš non-Peon model na Centerline a zároveň do 3" od místa, kde centerline protíná konec stolu. Splní-te li tuto podmínku na obou stranách stolu, získáte dohromady 2 VP.
- Je-li úkol zveřejněn získáte navíc 1 VP, pokud je alespoň jeden váš non-Peon do 3" od místa, kde centerline protíná konec stolu.
Plant Evidence
- Na konci hry získáte 1 VP za každý kus terénu na protivníkově straně stolu, se kterým je base to base kontaktu alespoň jeden váš Scheme marker.
- Pokud je úkol zveřejněn a vy získáte alespoň 2 VP, tak k nim získáte jeden (třetí) navíc.
Entourage
- Vyberte jednoho vašeho Mastera nebo Henchmana. Je-li na konci hry na protivníkově straně stolu získáte 1 VP. Je-li však v protivníkově Deployment zoně, získáte místo jednoho 2 VP.
- Je-li úkol zveřejněn získáte navíc 1 VP, pokud získate alespoň nějaký VP za toto schéma.
Vendetta
-Vyberte jeden váš non-Leader non-Peon model a jeden protivníkův model (dle stejných kritérií) se stejnou či větší bodovou hodnotou než má váš model. Je-li protivníkův model zabit protihráčem či vámi vybraným modelem získáte 2 VP.
- Je-li úkol zveřejněn získáte 3 VP místo 2 VP.
Plant Explosives
- Jednou za hru na konci kola smíte zveřejnit tento úkol. Získáte 1 VP za každý nepřátelský model do 3" od alespoň jednoho vašeho Scheme markeru. Poté odstraňte všechny své Scheme Markery, které jsou do 3" od nepřátelského modelu.
- Není nijak ohodnoceno, je-li úkol zveřejněn.
Make Them Suffer
- Nemá-li na konci hry protivník žádný Minion či Peon model ve hře, získáváte 2 VP.
- Je-li tento úkol na začátku hry zveřejněn získáváte 3 VP místo dvou.
Deliver a Message
- Vaše non-Leader modely mohou udělat (2) Interact akci, kterou smí zacílit nepřátelský Leader model s kterým jsou Engaged. Pak získáte 2 VP. Lze učinit pouze jednou za hru.
- Je-li tento úkol na začátku hry zveřejněn získáváte 3 VP místo dvou.
Take Prisoner
- Označte jeden non-Leader protivníkův model. Na konci hry, máte-li s tímto modele engaged alespoň jeden váš non-Peon model, získáte 1 VP.
- Pokud okolo vámi vybraného modelu není do 3" žádný nepřátelský model a vy máte alespoň jeden váš non-Peon model engaged s vašim cílem, získáte 3 VP místo jednoho.
- Není nijak ohodnoceno, je-li úkol zveřejněn.
Spring The Trap
- Jednou za hru, na konci kola můžete tento úkol oznámit. Získáte 1 VP za každý svůj Scheme marker do 4" od protivníkova Leadera. Poté všechny vaše Scheme markery do 4" od něj odstraňte.
- Stane-li se tak, když je protivníkův Leader na své straně stolu a vy získáte alespoň 1 VP, získáte jeden Vp navíc.
- Není nijak ohodnoceno, je-li úkol zveřejněn.
Murder Protege
- Označte si nejdražší protivníkův model. Je-li jich víc, zvolte si jednoho z nich. Je-li vámi vybraný model zabit nebo obětován před koncem hry, tak získáte 2 VP.
- Je-li tento úkol na začátku hry zveřejněn získáváte 3 VP místo dvou.
Power Ritual
- Na konci hry získáte 1 VP za každý váš Scheme marker, který je do 6" od rohu stolu.
- Není nijak ohodnoceno, je-li úkol zveřejněn.
5) Bury, Unbury
Bury - I když je model pohřben, nadále se ho týkají efekty na konci kola jako Poison, Burning. A modely se berou jako by NEBYLY ve hře ("in play"). Je-li model "pohřben" někde na stole, zůstává tam, ale bere se jako by byl mimo hru, nebrání LOS. Prostě jako by tam nebyl. Více na kartách jednotlivých modelů.
- Modely které jsou Bury na konci hry se pro potřeby schémat a scénářů berou jako mrtvé.
Unbury - Objeví se tam, kde byl pohřben. Pokud ještě nebyl na stole, objeví se v deployment zoně vlastníka modelu, který ho tam umístí.
6) Horror, Terryfying, Imunita
Horror - Novinka. Jde o test na Wp proti číslu. Prohraje-li, získá model Paralýzu! Platí i pro modely co jsou na ni imunní.
- Jakmile v tomto kole jednou složíte Horror duel , jste do konce kola imunní na tuto schopnost tohoto JEDNOHO modelu.
Terryfying - Opět test Wp oproti číslu. Ale je u něj vždy v závorce napsáno, kterých modelů se týká. Více je napsáno na kartě modelu. Výsledek však je stejný jako u Horror testu, tedy Paralýza. Platí i pro STŘELBU!
- Aktivuje se, když model vstoupí do range modelu s Terryfying či pokud ho cílí jakoukoliv akcí.
- Testuje se víckrát. Nestačí složit pouze jednou.
- Modely s Terryfying nejsou imunní na cizý Terryfying.
- Jakmile v tomto kole jednou složíte Horror duel , jste do konce kola imunní na tuto schopnost tohoto JEDNOHO modelu.
- Platí i pro STŘELBU!
Imunita znamená, že se nikdy nezúčastníte duelu. Tedy na vás neplatí.
7) Conditions (Paralýza, Poison, Slow, Fast, Defensive, Burning, Focused, Reaktivace)
Paralýza - Model nemá žádné akce (negeneruje je), nemá žádný dosah a nebere se jako Enganged. Na konci jeho aktivace je paralýza odstraněna.
Poison - Poison se sčítá (oproti nahrazení vyšší hodnotou nižší jako doposud). Model obdrží ve fázi Upkeep (konec kola) 1 damage, čemuž nelze nijak zabránit a sníží se hodnota Poison o 1. Je-li Poison 0, tak se dostraní.
Slow - Stále stejné. Ubere 1 akci při další aktivaci. Nuluje se s Fast.
Fast - Stále stejné. Přidá 1 akci při další aktivaci. Nuluje se se Slow.
Defensive - Lze získat pomocí Defensive Stance. Defensive +1 přidá (+) (= pozitivní flip) na všechny Df duely za každý Defensive stance.
Burning - Sčítá se jako u Poison. Model při Upkeep dostane tolik Dg, kolik je hodnota Burning a pak je Burning odstraněno.
- Modely do 2" od modelu s Burning mohou udělat (1) Interact akci a snížit hodnotu Burning o 1. Dosáhne-li nuly, je odstraněno.
Focused - Lze získat pomocí (1) Focuse Action. Získáte tím "Focused" : Odstraníte Focused a získáte (+) flip na Action duel A na Dg flip. Maximum je 3 Focused!
Reaktivace - Stejné jako dříve. Model hraje podruhé v tomto kole. Nelze víckrát jak jednou použít.
8) Blast, Summon, Sacrifice, Pulse, Aura
Blast - Stejné jako doposud.
Summon - Dosah je napsán u jednotlivých kouzel či akcí. Není tedy pevně daný jako doposud. navíc musí být vyvolány v LOS. Jinak funguje stejně jako doposud. Vyvolaný model získává Slow a nemá žádný Upgrade.
Sacrifice - Modely nezanechávají po sobě žádné Markery a NEberou se jako by byly zabity.
Pulse - Jako dříve.NEplatí na sesilatele.
Aura - Jako dříve. Novinkou je, že platí i na sesilatele.
9) Markers (Scrap, Corpse, Scheme)
- Modely se přes ně mohou pohybovat. Nebrání LOS. Nelze s nimi pohnout.
Scrap - Zanechávají ho po sobě modely se statem Construct. Vždy pouze 1, nezáleží na velikosti.
- Má-li model charakteristiku Construct a zároveň Living/Undead zanechá 1 Scrap a 1 Corpse.
Corpse - Zanechávají ho po sobě modely s charakteristikou Living nebo Undead. Vždy pouze 1, nezáleží na velikosti.
- Má-li model stat Living nebo Undead a zároveň Construct zanechá 1 Scrap a 1 Corpse.
Scheme - Modely je smí zanechat v base kontaktu, ale musí být alespoň 4" od jiného friendly Scheme Markeru. Modely mohou použít 1 interact akci na odstranění nepřátelského markeru.
10) Defensive stance, Bash, Pass, Interact, Healing, Drain Soul
Defensive stance - Mžete použít kolik akcí chcete. Nemusí být jako první. Přidá za každou akci jeden Defensive Condition.
Bash - Nyní již neexistuje.
Pass - Nyní již neexistuje.
Interact - Nelze použít, když je model Engaged s jiným nepřátelským modelem.
Healing - Nelze použít za soulstone jako dříve.
- Pouze má-li model napsáno na kartě, smí použít healing.
- Tento flip LZE CHEATOVA!
Drain soul - Již neexistuje.
11) Charakteristiky (Construct, Living, Undead, Mercenary, Rare, Totem)
Construct - Zanechávají po sobě 1 Scrap marker. Nic víc.
Living - Zanechávají po sobě 1Corpse marker. Nic víc.
Undead - Zanechávají po sobě 1Corpse marker. Nic víc.
Mercenary - Lze hrát AŽ 2 modely z cizí frakce s touto charakteristikou. Stojí však o 1 bod více.
Rare - Nelze hrát či vyvolat (summon) více modelů než je jejich hodnota Rare.
Totem - Smíte hrát POUZE 1 model s touto charakteristikou. Neumírá když zemře master.
12) Soulstone
- Maximum poolu je 7!!! Nikoliv 8 jako doposud.
- Neexistuje již Healování.
- Lze použít k reflipu na Iniciativu.
- Lze použít k flipu do ruky navíc při lízání karet na začátku kola. Líznete o 2 karty navíc.
- Lze použít Preventing Flipu (stejné jako doposud).
- Lze použít během duelu. A buď získáte (+) flip NEBO získáte znak dle vašeho výběru (Kniha, Beran, Maska či Vrány). Záleží na vás co si vyberete. Použijete-li Soulstone při Defense flip, získáte (+) flip a navíc získá protivník (-) flip na Dg.
- Smí je použít každý model ale pouze říká-li nějaký trigger, že model musí spálit 1 soulstone nebo se něco stane.
- Chcete-li použít Soulstone, musíte to nahlásit předtím, než flipnete kartu!!!
13) Jokers, Zaokrouhlování
Red Joker je stále 14 se znakem vašeho výběru.
- Líznete-li ho na Dg, má hodnotu Severe + Weak (nelížete další).
- Líznete-li ho v Opposed duelu, nesmí protivník Cheatovat!
Black Joker je stále 0 bez jakéhokoliv znaku.
- Přebíjí stále Red Jokera.
- Líznete-li Black Jokera, nelze cheatovat!
Zaokrouhlování je vždy nahoru. Tedy polovina z 5ti jsou 3.
14) Casting spells
- Není již hodnota Ca. Každý model má svou hodnotu pro každé kouzlo. Je napsáno na kartě každého modelu.
- Nemusíte při sesílání Cheatovat jako první!
15) Charge, Push
Charge - Nedává nyní pozitivní flip, ale přidává 1 útok navíc (akci na útok).
- Vždy musí končit tak, aby si model mohl "praštit". Jinak nadále platí, že lze chargeovat pouze přímo.
- Stojí 2 akce jako doposud.
Push - Musí být přímo k modelu. Nelze tedy obcházet a podobně.
- Nebere se jako Move!
- Neplatí Disangaging Strike! (Ten platí pouze na Walk akce!!!)
16) Trigger
- Jako dříve. Pouze musíte nahlásit hned po cheatování!
17) Dva friendly modely v duelu
- Cílíte- li svůj model, můžete před flipnutím jakékoliv karty říct, že model automaticky prohrál. Poté flipnete za model který cílil. Za cílený model již neflipujete. Nelze použít žádné obranné triggery cíleného modelu.
18) Cover
Soft Cover - Protivník má (-) flip na Attack
Hard Cover - Protivník má (-) flip na Attack a (-) flip na Dg.
19) Jak vypadá Duel
1. Vyhlášení použítí Soulstone
2. Flip karty a přidání znaku
3. Volba zda Cheatovat (vždy první cheatuje ten kdo prohrál)
4.Vyhlášení Triggeru.
20) Ml, Sl, Upgrades, Střelba do boje
Ml a Sh jsou útoky (Ml = Melee, Sh = Shooting). Stejné jako Cb.
Upgrades kupujete při sestavování gangu. Jejich cena je uvedena na kartě.
- Model nesmí mít více jak 1 Limited Upgrade.
- Model nesmí mít více Upgrade se stejným jménem.
- Nesmíte mít v gangu více Upgrade než je jejich hodnota Rare.
- Upgrades mají různé limity (vpravo dole), jako jméno či typ modelu které je mohou mít.
- Master smí mít 3 Upgrade.
- Henchman smí mít až 2 Upgrade.
- Enforcer smí mít pouze 1 Upgrade.
- Minion a další modely nesmí mí žádný Upgrade.
Střelba do boje - se počítá když je cílený model Engaged s nějakým jiným modelem, který je do 2" od cíle.
Poté se před čímkoliv náhodně určí cíl střelby jako doposud, že za každý model líznete kartu a ten s nižší hodnotou je cílem střelby.
NOVÉ ÚPRAVY pravidel, které jsou přeloženy výše jsou ZDE. Nové karty a pravidla ZDE.
Žádné komentáře:
Okomentovat