28. 7. 2013

Report ze sobotního Derby


Musím to vydržet! A i když se mi oči zavírají, chtěl bych těchto pár řádků napsat. Zítra si totiž budu pamatovat již jen polovinu věcí….
Takže po té, co jsem se zpožděním vyzvedl Moorheda v práci a jeli jsme stavět stoly. Před místem konání na nás čekala Hydra. Stolů a terénů mám v zásobě dost a tak výběr padl na naše nejhezčí stoly. No dobrá budoucí nejhezčí, část z nich není namalována Sobotní derby se ve Westernovém městečku, Opuštěné těžařské kolonii, Ledových ruinách, Pouštní osadě a Bažině.
List na zápis výsledků
Vše se podařilo připravit před příjezdem klubového týmu z Hradce. Cesta vlakem byla v těchto horkých dnech skutečným očistcem. Není se čemu divit, že z kluků stekla zavazadla a bez nádechu se rychle mazalo do hospody. Následující večeře se nesla v duchu bohatýrských historek a dobrého jídla. Po návratu Wiedzmin vybalil zapůjčenou hru Evil Baby Orphanage od Zdendaliniho. Karetní hra s originálním nápadem a pojetím nás uchvátila natolik, že byla naším společníkem ještě dlouho po půlnoci.
Ráno jsem připravil hrací karty a nějaké drobnosti a posléze jsme čekali na poslední členy dvou soupeřících týmů
Hradec Králové a okolí
Wiedzmin – kapitán, LadikXP, Joker, Iceman a Bahara
Okolí a Praha
Moorhed – kapitán, Hydra, Jaramir, Psychor a já

První iniciativu v Derby vyhrál náš kapitán a hned z fleku jsem nafasoval neoblíbeního Hradečáka – Jokera. Joker naštěstí povolil a nevyrazil na Derby s ohlašovaným Yan-loem, s kterým nenahrál v podstatě ani jedinou bitvu, ale přivezl Nicodema, kterého mám za několik let dlouho nahraného. Musím říct, že prohrávat jsem zvyklý, ale tady se jednalo o „stavovskou čest“ Strategii jsem získal POKLAD, Joker měl zaúkol mojí Crew vyhladit. K tomu nějaké vedlejší schémata a jde se na to.

Perdita, totem, Judge, Nino, Francisco, Austringer a Santiago
Nicodemus, Mortimer, Hanged, Bette Noir a Shikome






A začal neskutečně litý boj o každý palec pouštní osady. Tento boj končil po odehraném 8 kole. Posádky Perdity a Nicodema si sáhly na dno a s nimi my hráči. Přese všechny nástrahy a úskalí Perdita povolila Nicodemovi splnit, aspoň jedno vedlejší schéma. A to, že Shikome má zabít Nina. Zatímco ona se svými bratry zvládla splnit vše. Přežila ona, poklad uhájil Francisco a společnými silami jsme dokázali zabít Bette Noir. Porazil jsem Jokera a hlavně jsem přinesl týmu vítězné body za vítězství.
Moorhed porazil Wiedzmina, Psychor porazil LadikXP, Jaramir Baharu a Hydra prohrála s Icemanem.

Dle kapitánovi volby jsem nafasoval Baharu, který již tradičně hraje Perditu. Když jsme se potkávali dříve, vždy jsem mu marně čelil s dr. McMourningem neúspěšně. Dvě Perdity na stole, to bude opravdu velká střelnice. Bahara si sejmul strategii Line In Sand, tzn. Linii dynamitu, které potřeboval odpálit a na mě vyšlo zabírání čtvrtinek. Chce to změnu v Crew oproti původní zamýšlené taktice. Velmi agilní Ortegovci museli být nahrazení, slabšími, nicméně i stále nebezpečnými a hlavně levnějšími Dead Marshally. Opět každý si připravil dvě schémata, která si již těžko vybavím.

Perdita (Zach), totem, Nino, Santiago, 3x Dead marshall a Francisco
Perdita (Bahara), totem, 2x guild hounds, Santiago, Nino a Guardian







Početní převaha sehrála v této hře hodně velkou úlohu a věřím, že mě pomohla k vítězství. Pro velké štěstí mých mexický sourozenců se nechala soupeřova Perdita vyprovokovat a tak se na 2 kola věnovala lovení nebohého Nina. Ostatní se věnovali strategii a schématům. Krásné finále bylo, kdy se obě dvě Perdity potkali. Ta má z boje vyšla s většími zraněními, ale hrdě odcházela se svou rodinou středem, jako vítěz.
Mimo početní převahu bylo strašně důležité, že jsem dokázal na Baharově straně ve druhém kole vyřadit ze hra Nina i Francisca.
Další 3 body pro tým. Toto kolo se nám již tolik nedařilo, Další 3 body týmu přinesl Moorhed, Jaramir, Psychor a Hydra tentokrát prohráli.
V obřím časovém skluzu musel dle plánu odejít Psychor, tudíž Joker neměl soupeře a nehrál.
Psychor vs Joker
Ovlivněn špatnými zprávami z domova, mladší synek spadl ze schůdků u bazénu rovnou na šišku. Takže jsem čekal, kdy budu muset ukončit hraní a jet s ním na pohotovost. Třetí hru si v podstatě ani nepamatuji. Hrál jsem proti Marcusovi a jeho krvelačným bestiím. Nakonec jsem po velkých ztrátách na obou stranách vyhrál o jediný bod.
Takže další 3 body pro Okolí a Praha, Hed zakončil také vítězstvím, Jaramir a Hydra prohráli.
Při čekání na zbylé dohrávající přišla sms, že ten hrůzný pád snad skončí jen s dvěma velkýma boulema. Uf
Dohráváme v rekordním čase, jako nikdy před tím – tři hry od 9:30 – končí v 20:15. Šílené!
Skoro bych vytahal za uši dva potížisty. A to Moorheda, který jako kapitán našeho týmu dorazil bez kartiček . A pak Wiedzmina, který se svým morovým cirkusem sehrál parádní bitvy, ale počet modelu odehraných za kolo se blíží k minimálně dvěma desítkám. A byť je Hamelin skvělý Master, při striktním dodržováním času na hru by neobstál. Doufám, že v m2e se to zlepší.

Potížista č.2 : "Hmm, tak jsi mi zabila krysu a z ní vyskočí nová. A ta bude ještě hrát!" 
V každém případě bych rád poděkoval všem zúčastněným. Všechny tři bitvy byly napínavé a vyrovnané. Všichni znají mojí averzi proti Jokerovi a je namístě přiznat, že hra s ním byla opravdu parádní co se týče zvratů a stylových okamžiků.
Zcela překvapivě se týmu Okolí a Praha podařilo získat historicky první „DERBY“ poměrem 8 vítězství ku 6. Favorizování Hradeckého týmu nebylo nikterak přehnané, jejich tým obsahoval nejméně 3 hráče, kteří v Master of Malifaux 2013 – série turnajů v loňském školním roce – obsadili přední příčky.


Malifaux je mrtev, ať žije Malifaux!

by Zach

Žádné komentáře: